GLORIA - PER SANT JOAN

PER SANT JOAN | mp3
(En San Juan)

1968

Un vespre quan l’estiu obria els ulls
per aquells carrers on tu i jo ens hem fet grans,
on vam aprendre a córrer
damunt d’un pam de sorra,
s’alçava la foguera de Sant Joan
(Una tarde, cuando el verano abría los ojos,
por aquellas calles donde tú y yo crecimos,
donde aprendimos a correr,
en un palmo de arena
se alzaba la hoguera de San Juan
)

llavors un troç de fusta era un tresor
i amb una taula vella, ja érem rics!,
pels carrers i les places
anàvem de casa en casa
per fer-ho cremar tot aquella nit
de Sant Joan!
de Sant Joan!
(entonces un trozo de madera era un tesoro,
y con una vieja mesa ¡ya éramos ricos!,
¡por las calles y las plazas,
íbamos de casa en casa,
para quemarlo todo aquella noche
de San Juan!
de San Juan!
)

érem quatre trinxeraires
no en sabíem gaire
de les llàgrimes que fan que volti el món
(éramos cuatro vagabundos,
no sabíamos demasiado
de las lágrimas que hacen que el mundo ruede
)

anàvem entrant a la vida
mai una mentida no ens calia
i res no ens robava el son
aquelles nits de Sant Joan
(íbamos entrando en la vida,
no necesitábamos ni una sola mentira,
y nada nos robaba el sueño
aquellas noches de San Juan
)

els anys m’han allunyat del meu carrer
i s’han perdut tots aquells companys de joc,
el bo i el que fa nosa,
com si qualsevol cosa
semblava que tot ho hagués cremat el foc
de Sant Joan
de Sant Joan
(los años me han alejado de mi calle,
y se han perdido todos aquellos compañeros de juego,
lo bueno y lo que molestaba,
como toda cosa,
parecía que todo lo hubiera quemado el fuego
de San Juan,
de San Juan
)

i ara, aquesta vesprada,
una altra vegada!
veig els nanos collint llenya pel carrer.
corren, com jo abans corria,
els crido i em miren,
com si fos un cuc estrany i passatger
aquesta nit de Sant Joan
(y ahora, esta tarde,
¡otra vez!
veo a los chiquillos recogiendo leña por la calle,
corren, como yo antes corría,
les llamo y me miran,
como si fuera un gusano extraño y pasajero
en esta noche de San Juan
)

doneu-me un troç de fusta per cremar
o la prendré d’on pugui com ahir
com si no n’hagués d’altra
jo he sigut com vosaltres
no vull sentir-me vell
aquesta nit

(dadme un trozo de madera para quemar,
o lo tomaré de donde pueda, como ayer
como si no hubiera otra,
yo he sido como vosotros,
no quiero sentirme viejo
esta noche
)

que un troç de fusta torni a ser un tresor
i amb una taula vella, siguis ric!.
pels carrers i les places
aniré de casa en casa
per fer-ho cremar tot aquesta nit
(que un trozo de madera vuelva a ser un tesoro,
y con una vieja mesa ¡seas rico!.
por las calles y las plazas,
iré de casa en casa,
para quemarlo todo esta noche
)

de Sant Soan
de Sant Joan
de Sant Joan
de Sant Joan
de Sant Joan
de Sant Joan

barra

JO CREC EN TU | mp3
(Yo creo en ti)

1968

Jo crec en tu
i en els teus ulls clars
veig la promesa
d’un món ple de tendresa
i de veritat
(Yo creo en ti
y en tus ojos claros
veo la promesa
de un mundo lleno de ternura
y de verdad
)

jo crec en tu
i dins la mirada que enamora
hi veig una penyora
de felicitat
(yo creo en ti,
y en de la mirada que enamora,
veo una garantía
de felicidad
)

i així et seguiré
fidel, de nit i dia,
(y así te seguiré,
fiel, de noche y día
)

com tu, sempre voldria
conèixer sense pressa nous camins;
i així et seguiré
pertot i a totes hores
(como tú, siempre querría
conocer sin prisa nuevos caminos;.
y así te seguiré
por doquier y a todas horas
)

quan cantes i quan plores
també jo ho sento endins
i crec en tu
(cuando cantas y cuando lloras,
yo también lo siento dentro,
y creo en ti
)

jo crec en tu
i ja no és cec l’amor, ja no m’enganya
l’amor que m’acompanya
fa més dolç l’hivern
(yo creo en ti,
y ya no es ciego el amor, ya no me engaña,
el amor que me acompaña,
endulza más el invierno
)

jo crec en tu
i sé que vindrà una primavera
per sempre, i que ens espera
un amor etern
(yo creo en ti,
y sé que llegará una primavera,
para siempre, y que nos espera
un amor eterno
)

i així et seguiré
fidel de nit i dia;
com tu, sempre voldria,
conèixer sense pressa nous camins;
(y así te seguiré,
fiel de noche y día;
como tú, siempre querría,
conocer sin prisa nuevos caminos
)

i així et seguiré
pertot i a totes hores,
quan cantes i quan plores;
també jo ho sento endins i crec en tu
(y así te seguiré
por doquier y a todas horas;
cuando cantas y cuando lloras
también yo lo siento dentro y creo en ti
)

En la discografía de Gloria, destaca esta balada, que el escritor y entonces todavía cantante del movimiento cultural de “Els setze jutges” (”Los 16 jueces”), Josep Maria Espinàs, adaptó al catalán del original titulado “Da viarvan li” cuyos excelentes arreglos corresponden a Joan Lluís Moraleda. En la cara b del single estaba el conocido clásico de Joan Manuel Serrat “Per Sant Joan” (”En San Juan”) que “el Noi del Poble sec” (”El chico de Pueblo Seco”, apodo por el que se conoce a Serrat) compuso con Juan Pardo y Junior, que también grabaron este tema con el título “En San Juan”.

